Debate sobre la narración interactiva, creación de relatos hipertextuales, posibilidades de construcción de tramas hipermedias e interactivas

sábado, 2 de mayo de 2009

límites de las redes sociales

El otro día estuve discutiendo sobre los límites de las redes sociales, véase facebook, tuenti, fotolog, etc. Y me gustaría saber vuestra opinión. Ya que me parecen una forma de estar en contacto con mucha gente que de otra forma no lo estarías, o incluso de traer recuerdos con las amistades, pero ¿no hay límite de edad? ¿Os parece normal que se suban fotos de niños pequeños? Parece que ahora va a entrar una ley conforme los niños menores de 3 años no podrán, pero ¿no se debería ampliar el sector de edad? E incluso voy más allá, ¿no habría que poner algún tipo de control en las niñas, niños de edades adolescentes y menores de edad?´¿ Qué pensais vosotros?

6 comentarios:

  1. Ola Alba!
    Eu estou dacordo contigo e penso que cómpre que se impoña un límite de idade porque son moitos os nenos que están subindo fotos e ás veces, vaia fotos que suben...Ademais, son os máis pequenos os que corren un maior risco de ser enganados por alguén que estea empregando as redes sociais para tramar algo malo.
    En canto a isto, eu sei que en tuenti, dende hai un tempo, os nenos menores de 14 anos non poden facelo e, a verdade, pareceme unha decisión moi acertada, pero o malo é que non moitas veces se cumpren.

    ResponderEliminar
  2. Efectivametente estou dacordo con vós no perigo que hai actualmente con isto das redes sociais, e sobre todo para os menores. Nun artigo lin que sobre un 37% dos usuarios destas redes en España teñen entre 15 e 24 anos e casi un 60% dos mesmos creen que o seu perfil non é accesible a todo o público da rede social cando moi facilmente pode ser así. Polo tanto, os menores non son tan conscientes de que realmente están perdendo a súa intimidade. Eu creo que unha das cousas máis negativas das redes sociais é a cantidade de información persoal que che piden ou que da opción a publicar. Pero os proveedores das redes sociais utilizan técnicas informativas máis virtuais que legais. Xa había problema no referente o uso xeral de Internet por parte dos menores, polo que tamén é normal que xurdan problemas con respecto ás redes socais. Algúns defensores de plataformas como Tuenti argumentan que tes a opción de poñer o teu perfil para os teus amigos só, pero por experiencia propia nunha páxina doutra persoa podes ver fotos da persoa á que non podes acceder directamente. Así que os usuarios deben saber que a privacidade pasa a un segundo plano, pero os menores non reparan nestas cuestións polo que para min sería bo impoñer un límite de idade.

    ResponderEliminar
  3. Hola Alba!
    Desde luego que habría que poner límites a las redes sociales. Pero no sólo para los más pequeños. Sino para todos los usuarios. Límites que garantizasen el respeto de tu intimidad (en la medida que tu desees y quieras que sea así).
    Pero en el tema que nos ocupa, está claro que algo hay que hacer.
    Se trata de un peligro para la integridad de los menores. Tienen a su acceso unas posibilidades que dada la configuración actual de estas redes impiden cualquier tipo de control por los padres o incluso los adminstradores.
    Y sobre lo que decía Yolanda, creo que es imposible de saber cual es la edad de los usuarios. Al crear las cuentas pueden poner que tienen 190 años y al final no tienen más de 12. Por eso, ese filtro de edad de redes como Tuenti, no tiene sentido. Habría que ir más allá.

    ResponderEliminar
  4. Aínda que todos pensamos que é necesario establecer uns límites, non é algo doado. Se temos en conta que a premisa básica é compartir e que estas plataformas están dirixidas a que os usuarios estean interconectados e compartan as súas vidas, a privacidade pasa a un segundo plano.
    Está claro que é un dos cabalos de batalla das redes sociais e que teñen moito que mellorar neste aspecto.

    ResponderEliminar
  5. Creo que desde que empezó la moda esta de las redes sociales, ya llegó con ella esta preocupación por la intimidad de sus usuarios... y lo veo más que lógico. Pese a todo, creo que, quizás, la culpa no sea toda de los responsables de estos sitios web.
    En lo referente a la privacidad en general, yo no sé como funciona el tuenti pero, en el caso de Facebook, eres tú quien decide quien accede a tu información y quién no (es decir, a quien incluyes en tu lista de amigos y a quien dejas fuera) así que, una vez que sabemos esto, creo que ya es responsabilidad nuestra pensar ante quien nos estamos exponiendo antes de subir una foto o escribir cualquier cosa...
    En lo referente a los niños, estoy absolutamente de acuerdo en lo sobre el límite de edad, aunque más de acuerdo estoy aún con lo que dijo Adrián sobre la imposibilidad de controlar esto a través de la página web. En mi opinión, si queremos que los niños no tengan un contacto prematuro con este tipo de redes debido a los peligros que conlleva, lo que deben hacer los padres es estar pendientes de sus hijos (por complicado que sea), ya que de nada sirve poner un límite de edad en el sitio web...

    ResponderEliminar
  6. Este é o gran problema que para min teñen as redes sociais, o da privacidade. Que nos etiquen en fotos que poden ver máis persoas sen sabelo nós...etc. Pero non é algo único das redes sociais, é consustancial ó mundo de internet actual. Faría falta unha regulación lexislativa ou normativa específica para este tipo de casos.

    Non sei se lembrades, pero no caso de Marta del Castillo, moitos medios sacaron fotos do presunto asasino da rede social tuenti, e saíron nos informativos, sen ningún tipo de restriccións. Vergonzoso, non?

    Hoxe en día parece que a ética queda de lado, e non hai límites para nada...morbo e máis morbo !

    qué triste!

    ResponderEliminar