"El cine ha muerto. Murió cuando se inventó el mando a distancia. Hay que subirse a la ola de la revolución digital para reinventar el modo de contar historias con imágenes. ¿Quién coño quiere estar sentado en una sala oscura mirando a una pantalla fija como un pasmarote?"
Son palabras do cineasta gales Peter Greenaway que dirixiu en 1998 unha película que se convirtu case nunha obra de culto: El cocinero, el ladrón, su mujer y su amante (1989) e El diario íntimo (The pillow book, 1996), que é francamente interesante e presenta moitos guiños cara novas formas de narración fílmica, lonxe de convencionalismos e aberta a experimentos pluridimensionais.
As opinións do autor están publicadas en Público (2 maio de 2009)
http://www.publico.es/culturas/222835/internet/cine
Peter Greenaway y su regreso al cine narrativo y sigue polemizando sobre la muerte del cine (6 maio 2009)
http://www.publico.es/culturas/118970/peter/greenaway/regreso/cine/narrativo
Os puntos de vista do director tamén serven como referencias ós cambios no rol de autor e nas novas dimensións do concepto de autoría.
A cultura participativa surde fronte ó espectador mediático pasivo. Productores e consumidores non teñen roles separados. Son participantes que interaccionan baixo novas regras. Hai organizacións e consumidores con máis posibilidades ca outros de participar nesta cultura emerxente, claro, pero o certo é que apareen outras maneiras de comportamento, outras maneiras de ver, outras maneiras de interpretar, outras maneiras de revisar e engadir novas perspectivas de pensamento e de análise. Todo esta dimensión significa ampliar as bases cognitivas dos individuos. Pierre Lévy, teórico francés, fala de "intelixencia colectiva" que plantexa como compartir e combinar os coñecementos individuais para construir unha comunidad conectada e de intercambio de ideas. Unha persoa non pode sabelo todo nin ter acceso a todo un cúmulo de informacións e datos, pero a converxencia ou a posta en común de ideas facilita a expasión de axudas, colaboracións, interconectividades e a horizonatilidade da participación dos usuarios, dacordo cos seus intereses, as súas posibilidades, as súas necesidades e os seus saberes.
En Henry Jenkins: Convergence Cultura. La cultura de la conergencia de los medios de comunicación, Barcelona, Paidós, 2008.
O libro de Jenkins é interesante pola revisión de determinadas pautas que se están a realizar no entorno cinematográfico en Estados Unidos. Fai unha análise da industria cultural, da converxencia e do que chama insestintemente cultura transmédiatica, que algo así como as posibilidades do hipertexto. Apunta que non quere falar da converxencia como paradigma tecnolóxico, aínda que se non fose pola tecnoloxía a intelixencia colectia ou as comunidades interactivas e participativas non terían o desenvolemento que teñen nen se poderían analizar como se está facendo. En todo caso, a dimensión da converxencia intenta fixala na industria, no usuario e nos productos, e fala de formatos televisivos e de películas actuais de Hollywood que marcan certos cambios nas relacións da industria e na búsqueda de novos mercados. Fai guiños a un proceso de interculturalidade ou multiculturalidade (ou como queirades chamar) que está máis preto do ámbito económico que do social.
Debate sobre la narración interactiva, creación de relatos hipertextuales, posibilidades de construcción de tramas hipermedias e interactivas
miércoles, 6 de mayo de 2009
Greenaway e os medios interactivos
Etiquetas:
autoría,
cine,
converxencia,
Greenaway,
intelixencia colectiva,
Jenkins,
narración interactiva
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario