Ola a todos,
Comprobando hoxe os resultados das enquisas que fixemos para Freixanes puiden comprobar que, aínda que cremos -baseándome nos resultados- que a industria do libro está en crise, case ninguén cre que algún día podería ser substituído por Internet. Eu engadiría, nin por Internet nin por ningún outro sistema electrónico.
Porén, isto non impide que cada día aparezan novas formas de narración. A finais do pasado ano descubrín unha noticia en El País que me chamou bastante a atención: novelas por SMS. Poderiamos pensar que se trata dunha iniciativa seguida por un grupo minoritario de xente, pero resulta que en Xapón están enganchados a este sistema millóns de persoas. De feito máis de 25 millóns xa leron Koizora (Cielo de amor), unha exitosa obra de amor escrita por unha xove nipona anónima vía SMS. Increíble pero certo.
Segundo a reportaxe de El País, máis do 75% dos xaponeses con teléfono móbil accede a Internet desde o seu teléfono, unha porcentaxe altísima comparada coa porcentaxe española. Por esta razón, non creo que a iniciativa tivese éxito en España. ¿E vós, que pensades?
Un saúdo
Creo que a novela vía sms, por internet, ou por calquera outro elemento tecnolóxico podería sustituir a novela en papel, sí, pero en un país coma Xapón, un país no que elevado ritmo de vida favorece este tipo de innovacións, pero nunca en España, e incluso atrevome a dicir que en outros países, xa que segue gañando a tradición, e o ritmo de vida non é tan esaxerado coma no país nipón.
ResponderEliminarAdemais que a gracia e as sensacións que ten o libro nunca o conseguirá ningún outro intento de sustituto
Hombre, el caso es que no sé cómo andarán los precios de Internet y de mensajería móvil en Japón. No creo que aquí la gente no se conecte por falta de práctica, o porque lo necesite menos que en Tokio. Aquí la gente no se conecta por internet al móvil, básicamente, porque cuesta una pasta. de hecho, por más que insisten en colocar la tecla de acceso internet en el botón más favorable del móvil, todo el mundo la esquiva, y quién no se ha desquiciado pulsando la salida después de conectarse por error... En fin, que el paso de los años ha demostrado que móvil e internet aquí no casan. Ahora se intenta mejorar la conexción, las posibilidades, con el iPhone... Lo que he oído de momento es que su uso no está ni mucho menos cerca de masificarse. Al final la gente utiliza el teléfono para llamar... Y los que realmente necesitan algo así, se compran una PDA... Me parece que el tema de los mensajes va por el mismo camino.
ResponderEliminarSemella difícil de crer que haxa tanta xente aficionada a ler unha novela escrita por sms. Nun primeiro momento pareceume unha idea un tanto descabellada pero, tras pensalo un intre, ¿non é acaso algo parecido ó que estamos a facer nós con La Corrala? Vale que hai varios autores, pero tampouco se me ocurriría facer unha novela online e mirade onde estamos.
ResponderEliminarSinceramente creo que la novela por sms nunca podrá sustituir a la novela tradicional. Es un formato que tarde o temprano será anacrónico. Pensad en la incomodidad para la lectura de un texto muy grande en una pantalla de un móvil. Aunque los dispositivos celulares evolucionen tecnicamente una barbaridad.
ResponderEliminarA novela en papel sempre existirá. igual que segue a existir a prensa malia a presenza de internet, e a radio coa da televisión.
En todo caso, el formato sms me parece el menos adecuado.
Aunque si podría tener muchas características aplicables a la hipertextualidad y a la libertad de lector para elegir. Aunque, insisto, le veo poco futuro.
Parece incríbel que tanta xente sexa capaz de engancharse a unha novela a través do móbil pero bueno tamén temos que ter en conta que non son as mesmas tecnoloxías as nosas que as que teñen en Xapón, que nos levan anos luz. Aínda así, parece curioso a verdade. eu non sei se sería capaz pero bueno, por probar...
ResponderEliminarAh!!e outra cousa... espero que o prezo por mensaxe non sexa moi elevado porque senón non sei cantos s epoderían permitir ler unha novela a través deste método.
ResponderEliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarAl igual que Marta, creo que el tema de los precios de acceso a Internet influye bastante en que este tipo de iniciativas tenga éxito. Mucha gente que conozco, y entre la que me incluyo, está muy 'enganchada' a mirar páginas de redes sociales, el periódico, ver series por internet,etc., a base de wifi y portatil. Si pudiésemos acceder a Internet con el móvil fijo que el tiempo que nos pasamos en el autobús, en el tren... nos lo tiraríamos viendo lo que nos dejaron en el tuenti,jejej, o en este caso, el tema de la novela. Con un soporte más avanzado y con un acceso a internet más barato, creo que este tipo de iniciativas tendría éxito. Al fin y al cabo, lo que importa es el fondo, no tanto la forma, y si la novela es buena...
ResponderEliminar