Modelo básico de hipertexto. Se basa en 2 elementos:
- Nodos. Unidades básicas de información. Forma e dimensións son arbitrarias, depende das decisións do autor. Un nodo pode ser unha páxina, un parrágrafo, unha frase, unha silaba ou todo un documento.
- Enlaces (nexos/links). Interconexión entre nodos.
É ambos elementos conformarían redes de coñecemento.
Pódense incorporar máis elementos, pero o punto de partida do entramado hipertextual está conformado por eses dous rasgos.
Detrás do hipertexto hai 2 estruturas subxacentes: o laberinto e o nudo. Cada enlace constitúe un nudo (que une un fragmento con outro) e o conxunto total configura un laberinto, quizáis un laberinto especial que non ten unha única saída posible. Existen múltiples saídas pertinentes, segundo o grao e tipo de información que se desexe obter.
Hipertexto
- Aparece en soportes abiertos en línea y soportes cerrados off line
- Manera de estructurar la información.
- Organización de los elementos en forma de red
- Establecimiento de relaciones asociativas entre partes, documentos, fragmentos.
- Conjunto de elementos, organizados en forma de red cuando existe alguna forma de unión entre ellos, pero no existe un orden único de recorrido.
- Nuevo producto cultural que se aleja de la autoría y de la gestión centralizada
- Desafío a la pasividad y estatismo del espectador. Experimentación.
“Se trata de una serie de bloques de texto conectados entre sí por enlaces, que forman diferentes itinerarios para el usuario”.
“Implica un texto compuesto de fragmentos de texto –lo que Barthes denomina lexias- y los nexos electrónicos que los conectan entre sí.
- Está formado por una serie de lexias (bloques de texto enlazados). Su estructura, lejos de ser caótica, simplemente actualiza un elemento en potencia en todo texto: su posibilidad de ser complementado a través de múltiples contextos y de posibles proyecciones intertextuales implícitas en él, y que en el hipertexto se representan a través de lo que ya se conoce con el nombre de lexias, o sea textos enlazados.
No hay comentarios:
Publicar un comentario